onsdag 23 december 2015

God Jul till alla tomteköpare och tomtemottagare!



Det har blivit många tomtar som flyttat till nya destinationer i år. Jag kan nu skryta med att ha flera tomtar i Amerika, en i Japan, Polen och Tjeckien är nya platser på kartan där jag satt tomtar.

Jag har inte bloggat några flyttar nu för jag tänkte ändra om hela systemet så det blir minde tidskrävande för mig. Jag vill ändå nämna några,

Zlatan har flyttat till en trevlig familj i Huddinge, kanske den största nyheten eftersom det var den absolut största tomten jag gjort!




Zlatan bredvid Niva, störst och minst tomtemodell


Naturligtvis har jag även gjort en tomte döpt efter Petter Wastå, en målvakt jag beundrat mycket trots att han inte spelat i "min" klubb. Jag blev extra glad när köparen berättade att tomten Wastå ska bli en julklapp till den riktiga Wastå! Så jag får önska Petter och hans familj en god jul med sin nya tomte!



Uppdatering av alla andra tomtar kommer i veckan hoppas jag. Några till jag gjort, Jesper Kavabyn som spelat i Lindsdals GOIF har nu fått en tomte uppkallad efter sig som skall bo i Glömminge, hos Jesper. God Jul till dig och din familj!
Legenden Johny Erlandsson skall bo i Kalmar. God Jul!

Återkommer som sagt med resten, och önskar alla en trivsam helg!
Jag ska nu steka julkalkon och fundera på hur många kg ull som kommer att gå åt till nästa stora tomte, en i Zlatansize eller kanske lite större ... På julmarknaderna 2016 så hoppas jag kunna visa upp SuperMackan! Har även planer på en jättestor röd som skall döpas till Gretsky efter hockeyspelaren.

Själv ska jag fira jul med Thinnerholm, Yotún och Bosse, döpt efter Bosse Larsson. Inte mycket annat att göra, vi har sålt Toivonnen, Erlandsson, Zlatan, Adu ... och Wastå ...

Kram till alla och var rädda om er där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar