söndag 20 maj 2012

Mina armband; lite bilder

Här är bilder på en del av de armband jag syr. Alla armband är sydda på renskinn i olika färger, oftast använder jag tenntråd som innehåller silver, men ibland använder jag koppartråd i olika nyanser för att få lite variation i färg och mönster.
På vissa bilder syns det tydligt att jag sytt ihop armbandet med äkta sentråd från ren.
Alla knappar är gjorda av renhorn.





 Enkel fläta med koppartråd och tenntråd.


 Naturfärgat renskinn med fläta i klassisk tenntråd och renskinnsremsa.


 Litet svart armband med stor fläta, mönster i skinnband och tenntråd.








 Här har jag provat att göra ett mycket smalt armband med en dubbel trefläta, less is more, or?





 Här syns renhornsknappen tydligt!





 Enkelt armband i oxblodsfärgat läder med fläta i tenntråd och mörk koppartråd.





 Fyrfläta med inramning på blått renskinn.


 Olivgrönt armband med mönster i tenntråd, skinn och koppartråd.


 Variant på oxblodsfärgat armband.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar