måndag 21 maj 2012

Sticka och filta väskor i tvättmaskinen!

Stickade en stor väska i förgarn som jag köpt på Ullcentrum. Jag använde stickor 10 och stickade lös rätstickning med en tråd förgarn och en tråd tunt tvåtrådigt ullgarn. Den blev STOR. Här täcker den nästan en hel torkvinda.
 Den blev mindre, och faktiskt ungefär som jag tänkt mig, när jag filtade den i tvättmaskinen, bomull 60 grader. 

Här täcker den en vanlig skrivbordsstol. Perfekt väska att ha med på Stickcafé!

* * *

Under sommaren har det blivit fler väskor, det är ett trevligt pyssel!

Här är tre på rad, den gröna och lila har jag själv färgat garnet till, den i mitten är gjord av förgarn och rött ullgarn som jag köpt vid något tidigare tillfälle.



 Den här väskan är krokad i rundkrokteknik innan den blev tovad, materialet är ull och förgarn.



En liten väska med tovade band som handtag. Material grått förgarn och hemma-färgat blått ullgarn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar