lördag 11 augusti 2012

Stickade pannband i ull

Jag fick i uppdrag att sticka pannband och mössor till Westieägare, här är ett av resultaten!



Klassiska stjärnor i nya färger och i mitten min favorit; pumpmönster jag ritat själv!



Jag kunde inte motstå att göra ett pannband med pumpor, visst blev det läckert! 


 Klassiskt hemslöjdsmönster funkar också!


 Små tassar!


 Färgvariant på hemslöjdsmönster!


Tassar på gul bakgrund!



Som den kunnige säkert förstår är dessa pannband stickade på stickmaskin med hjälp av programmet DesignAKnit. Det är roligt att skapa egna bilder och mönster att sticka, men lite begränsat då man bara kan använda två färger per varv. I höst kommer det fler pannband, mössor och strumpor stickade på maskin. Är du intresserad av att köpa eller vill ha tips om hur du stickar liknande; kontakta mig gärna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar