söndag 19 augusti 2012

Lycka till i Berlin Carl!

Var på Gullabomässan och hade med mig lite av varje, bl a några tomtar. Inte riktigt tid för tomtar och ull första veckan i augusti, men jag var nöjd med att sälja lite saker och träffa så många trevliga människor; både arrangörer, utställare och kunder.
En tomte blev såld; Carl.
Jag döper mina tomtar och ger dem nummer för innevarande år så Carl (12) har flyttat till Berlin, hoppas att han kommer att trivas!
Paret som köpte honom verkade först tveka om huruvida de skulle slå till eller inte, så frågade de hur han fick namnet Carl. Det var en intervju med vår utrikesminister på radion när jag gjorde honom, svarade jag.
Vips så låg pengarna på bordet och affären var avslutad. Därav måste jag bara påpeka att ingen kallade utrikesministern för tomte i den negativa betydelsen, tvärtom! Om Carl Bildt läser detta; hör av dig om du tar royalty på min tomteförtjänst.
Tomten Carl som numera finns i Berlin, Tyskland. Ha ett bra liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar