tisdag 26 november 2013

T O M T E N Y T T (Gnomenews)

Julmarknad på Kläckeberga Lantcafé. En liten marknad storleksmässigt, men en kvart innan vi öppnade var det kö utanför. Många trevliga besökare och ett mycket fint ordnat arrangemang. Många av mina tomtar fann nya hem, här är listan!

Så här såg mitt bord ut när vi började julmarknaden, på söndagen fick jag fylla på med nya tomtar. Det absolut roligaste med att göra tomtar är att de drar åt sig så många leenden från besökarna, det värmer ända in i hjärtat att få vara en del i en sådan glädjespridning. Tack också till Marika på Kläckeberga Lantcafé för att jag fick vara med i helgen!






Falstaff


Efter att ha stått på hedersplats i Kläckeberga några år lämnade Falstaff mig för att flytta till Trekanten. Jag hoppas han sprider glädje där.



Alexander

Alexander ska bo i Torsås, lycka till där!

Brolin

Brolin flyttar till Växjö, jag hoppas han får det bra i sitt nya hem!

Dumaz

Dumaz flyttar till Dunö söder om Kalmar, det blir finfint för honom där!

Edström

Edström ska bo inne i Kalmar, jag hoppas att han kommer att sprida julstämning i sitt nya hem!

Elmander

Elmander ska bo i Kläckeberga, han kommer att sprida lycka på Kläckeberga Lantcafé och det är gångavstånd så jag kan gå och ta en fika och hälsa på honom!

Hamad

Hamad är döpt efter Malmö FF:s lagkapten, han flyttar till Söderåkra, undrar om han får sitta på en guldtron där? Lycka till Hamad.

Ingesson

Ingesson flyttar till mina vänner Heléne och Putte i Mörbylånga. Jag hoppas han kommer att sprida julmys och glädje i deras hem!

Kroon

Kroon ska bo på Bergaudd i Kalmar, jag är säker på att han kommer att trivas där och förgylla julen för sin nya familj.

Larsson

Larsson ska hålla Elmander sällskap på Kläckeberga Lantcafé.

Lustig

Lustig ska bo i Uppsala och jag hoppas han kommer att fira många mysiga jular där.

Mohlin

Mohlin har jag döpt efter målvakten i vårt duktiga U17-landslag. Mohlin ska bo i Södra Gården i Ölvingstorp.


Rydström

Rydström, känd från tidningen Barometern och Kalmar FF ska numera bo i Ljusstaden och ägna sina dagar
åt att sprida mys och glädje där.

Strandberg

Strandberg är ännu en tomte som blivit döpt efter en duktig U17spelare. Han ska bo på Duvstigen i Kalmar
där han säkert kommer att trivas. Ha det bäst där!

Thern

Thern ska bo hos Bengt i Ljungbyholm, God Jul på er bägge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar